El centre seleccionat per realitzar les practiques, és el CEIP Maria Antònia Salvà.
El grup-classe està format per 17 nins i nines de 5è i 6è de Primària. El fet que els infants de dos cursos consecutius estiguin mesclats es deu a la falta d'espai per part del centre.
Aquest aspecte em va sorprendre. En un primer moment pensava que seria molt complicat adaptar els continguts al nivell educatiu de cada alumne i atendre les necessitats de cada infant, però després de poder observar les metodologies i estratègies de treball del meu tutor, les inquietuds i els dubtes es varen resoldre.
Com a punt a destacar tenim que gran part dels cursos del centre, i en concret els alumnes de 3r cicle, no utilitzen llibres de text. Els docents són els responsables de crear programacions amb materials i recursos per realitzar l'explicació i la part pràctica de cada temari. D'aquesta manera, els continguts que es treballen són modificats per posar-los a l'abast de tots.
Per altra part, destacar que l'escola dur a terme un programa d'acompanyament emocional. La situació que hem viscut és una de les experiències més greus i extraordinàries de les nostres vides i també uns dels majors reptes de la tasca educativa. Per aquest motiu el centre considera que el retorn a les aules no ha de ser simplement tornar cadascú a la seva aula per recuperar o continuar les classes de cada àrea, sinó que ens resulta essencial restaurar l'equilibri emocional perdut dels alumnes, així com analitzar el que poden treure de positiu i incorporar-ho al seu procés d'aprenentatge i desenvolupament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada